Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday, January 26, 2009

Santai Kehidupan 4 : Cerpen Amira

Hari ini sempena cuti Tahun Baru Cina, aku sekeluarga mengambil peluang melawat Aquaria, KLCC. Sudah berzaman ianya wujud tetapi baru sekarang aku berkesempatan berkunjung.

"Mak aiii...habis RM106.00 untuk tiket masuk 3 dewasa dan 1 kanak-kanak".
Apa yang teristimewanya tempat ini?

Suasana yang padat dengan dekorasi dan hiasan lautan yang menarik serta rombongan manusia membuatkan aku lemas. Aku memang phobia dengan kepadatan manusia. Ruang privasi aku cukup luas. Cukup pantang kalau berlaga bahu dan punggung.

Berikut adalah hasil nukilan Adik @ Amira yang aku arahkan agar menghasilkan cerita pendek pengalaman dia mengunjungi Aquaria hari ini. Nukilan asli tanpa suntingan yang tidak menepati kualiti Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Kira halal dan janji faham sudahlah...

"Helo nama saya Amira. hari ini saya pergi Aquaria saya seronok di situ ibu dan Ayah saya baik. Saya jumpa ikan pari, ikan Jerung, ikan bawal dan banyak lagi dalam dunia ini Saya boleh gembirakan saya setiap tahun. ada ikan besar kat situ dia warna biru panjang sangat. petu pula saya nampak haiwan berekor dan berkaki. Saya banyak lagi ada speider, kura-kura, buaya, katak besar, anak katak banyak pula saya suka makan pari Alhamdulinlah saya tau kehidupan laut disitu disitu saya beli patung kura-kura berwarna kuning kakak saya dapat kicin dari ibu Abang beli tempat letak hempon, Ayah beli metnet dekat peti ais. Saya nampak ada orang masuk dalam Aquaria petu dia bagi makan kat ikan. petu masa dia nak balik dia bye-bye kat kita orang"

RM106 (tiket)+RM73 (cenderahati)+RM4 (parking)+RMxx (makanan ringan)= RM2xx. Kos perbelanjaan yang cukup berbaloi untuk mengisi jiwa imaginasi anak-anak.

Coretan "Bersama" oleh:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO & Amira @ Adik
Bandar Kinrara, Puchong, Selangor

No comments: