Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Saturday, January 19, 2008

Edisi Khas : Skandal Fail Merah

Cukup meletihkan minda apabila membaca tajuk akhbar terkini. Sudahlah isu sedia ada tidak menunjukkan titik noktah. Kini ditambah pula isu baru "terhangat dipasaran". Sekurang-kurangnya isu terkini iaitu "Skandal Badan Kehakiman" mampu "melarikan" sedikit fokus kita terhadap isu-isu yang telah sejuk. Esok dan lusa akan dipanaskan kembali.

Media cetak dan elektronik "berlumba-lumba" melaporkan perkembangan isu. Mereka "tersenyum" kerana ada bahan berita untuk "dihebah" dan "dijaja" bagi mengalahkan edaran DVD lucah sebelum ini. Parti Pembangkang pula kian "kuat tertawa" kerana kini ada banyak modal "terrrrrrhannnngaaatttt" bagi kempen pilihanraya akan datang. Umpama Bonus awal tahun!

Malas aku ingin membebel lanjut. Bukan buat duitpun. Cuma aku tergerak untuk menulis kerana hari ini dalam sejarah sebuah Badan yang menjadi "nadi" keadilan masyarakat dan negara telah "dikotori" oleh makhluk-makhluk alpa. Golongan bijak-pandai yang gah menduduki kerusi terpenting negara yang kini menjatuhkan martabat negara dimata dunia. Cukup memalukan!

Soal kebenaran dan kesahihan adalah "subjektif" kerana "manusia yang menilai manusia". Pastinya skandal ini akan berpanjangan drama bersirinya seperti kebiasaan skrip undang-undang sivil. Cukup membebalkan. Sepatutnya sesiapa yang "terpesong" mengaku sajalah. Ada berani? Tamatkan drama...jimatkan duit rakyat kerana "pengambaran" ini memerlukan kos...dan kurangkan siksaan apabila disoal di Akhirat kelak (bagi yang muslim). Hanya mereka sahaja yang mengenali diri mereka sendiri.

Institusi Kehakiman yang kini "DIHAKIMI". Bukankah pelik dan ajaib! Huh....Tak kuasa aku!

Coretan "Pelik" oleh:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: