Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Saturday, February 16, 2008

Keyakinan Pertama..."Back To The Future I"



...Kembali ke tahun 1981...sempena Hari Guru...

Dahulu aku sentiasa memikirkan bagaimanakah lahirnya keberanian dan keyakinan aku berdiri dikhalayak ramai disulami dengan perasan yang begitu teransang untuk "bercakap". Adakah berpunca daripada bakat semulajadi, minat atau dilatih.

Kini aku pasti, sebahagian personaliti aku sebenarnya berpunca daripada bakat semulajadi yang sememangnya wujud didalam darahku yang mengalir sejak awal kelahiran.

Mengimbas kembali sejarah permulaan aku berdiri dikhalayak ramai adalah pada tahun 1981. Tanpa diminta, aku memberanikan diri keluar daripada kepungan rakan-rakan sekelas lantas mendendangkan lagu "Hingga Akhir Nanti" sempena Hari Guru. Aku masih ingat lagi, Cikgu Rohana dan rakan-rakan memerhatikanku sambil menjamu selera. Tiada langsung perasaan gementar. Hanya ada "perasaan kepuasan" yang tidak boleh digambarkan ketika itu.

"Satu permulaan" yang terus berkembang hingga ke saat ini...tiada satupun yang tidak berkesinambungan...segalanya begitu indah...

Kini...
Bakat "Menyanyi" aku...telah diturunkan kepada "Abang @ Zuhairi"
Bakat "Menari" aku...telah diturunkan kepada "Adik @ Amira"
Bakat "Melukis" aku...telah diturunkan kepada "Adik @ Amira"
Bakat "Berlakon" aku...telah diturunkan kepada "Adik @ Amira"
Bakat "Bercakap" aku...telah diturunkan kepada "Adik @ Amira"
Bakat "Kepimpinan" aku...telah diturunkan kepada "Abang @ Zuhairi"
Bakat "Menulis" aku....masih terlalu awal untuk ditentukan...tiada lagi tanda-tanda...

Hingga akhir nanti
kau tetap jadi pujaan walau seribu tahun
walau seribu zaman kutetap menanti
Hingga akhir nanti
kau saja idaman hati
segala rasa cinta segala rasa sayang
hanyalah untukmu
hingga akhir nanti

Bulan takkan terang tanpa seri wajahmu
hati takkan tenang tanpa kehadiranmu
rindu dalam sepi rindu dalam mimpi
kutetap menanti
hingga akhir nanti

Datanglah kekasih
datanglah padaku
kesetiaan diriku
janganlah kau ragu
betapa kukasih
betapa kurindu
seandainya kau tahu benarnya cintaku


Coretan "Keyakinan Pertama" oleh:
Zamer Rizal Osman
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: