Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday, February 11, 2008

Pra-Puisi Untuk Nenek..."Back To The Future...Tahun 20xx"



Jika pada 1hb Mei 2007, aku telah mengarang sebuah puisi khas "Puisi Untuk Atuk" setelah kembalinya Atuk ke Rahmatullah. Kini, aku sebenarnya tidak dapat membayangkan sebuah lagi puisi khas yang harus aku karang di masa hadapan..."Puisi Untuk Nenek".

Nenek yang aku gelar "Mak" sejak aku mulai pandai bercakap adalah insan yang mengambil "risiko" untuk tegas menjagaku sejak aku berumur 1 tahun 6 bulan.

Aku pasti suatu hari nanti wajah tua ini akan hanya mampu aku kenang seumpama Arwah Atuk. Pastinya, satu Puisi Khas akan aku karang sebagai coretan kenangan yang tidak ternilai.

Selagi nafas "Mak" masih ada, akan aku pastikan apa yang aku lakukan semasa Arwah Atuk masih hidup akan terus berkekalan sehingga akhir hayat.

Masa hadapan yang harus aku tempuhi terasa semakin dekat...


Coretan "Masa Hadapan" oleh:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: