Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Tuesday, April 7, 2009

Edisi Khas 8: Super Pasca Pilihan Raya Kecil

Perasaan aku terasa membuak-buak untuk menulis sejurus keputusan terakhir Pilihan Raya Kecil di Bukit Selambau diumumkan tepat jam 10:50 pm. Teori aku dalam Edisi Khas 6 : Pra-Pilihan Raya Kecil-Dua Bukit dan Satu Batang yang meramalkan bahawa Barisan Nasional (BN) akan kalah di salah satu Bukit, akhirnya terbukti.

Aku sendiri pelik dengan perasaan aku. Seolah-olah puas teramat sangat dengan keputusan 2-1 ini walaupun aku bukanlah penyokong fanatik Pakatan Pembangkang. Aku percaya esok didada akhbar, skripnya akan berubah berbanding seminggu yang lalu. Paling tidak akan keluar tajuk "Demokrasi Tetap Hidup di Malaysia". Aku juga percaya barisan baru kepimpinan tertinggi UMNO kini sedang memerah otak melalui Setiausaha Politik masing-masing untuk mencari ayat dan dialog terbaik apabila diwawancara kelak. Imej yang kini tercalar.

Seperti biasa, lakonan dan sandiwara ahli-ahli politik ini akan terus berlarutan. Tanpa titik noktah. Aku berharap selepas ini, BN usahlah menyibuk diri dengan menyelak, membuka dan mengubat pekung yang ada pada Pakatan Pembangkang. Tibalah saat dan ketikanya melihat ke dalam diri sendiri. Keputusan 2-1 ini adalah tanda bahawa aura Tsunami PRU 12 masih lagi terasa bahangnya. Mungkin berterusan sehingga PRU13. Tunggu...

Coretan "2-1" oleh:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong, Selangor

No comments: