Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Friday, April 20, 2007

Nostalgia 2001...Ikrar Organisasi

Aku masih ingat lagi ditahun 2001...masa itu aku bertugas di Ibu Pejabat dan maklumat terkini organisasi sememangnya mudah diakses. Memandangkan aku suka menulis, rakan-rakan mencadangkan aku agar mencipta "Ikrar Organisasi" yang akan memahatkan nama aku sampai bila-bila...

Ikrar pertama sumbangan aku kepada organisasi adalah melibatkan "Temasya Sukan Tahunan" yang menghimpunkan seluruh atlet organisasi seluruh negara...rasa bangga yang amat sangat bila Pengerusi Majlis mengumumkan nama aku sebagai penyumbang, disusuli pula laungan ikrar yang bergema di Stadium Bukit Jalil. Malangnya, nukilan ikrar itu tiada lagi didalam koleksi aku...

Ikrar kedua sumbangan aku kepada organisasi adalah melibatkan "Nilai Murni Organisasi". Aku sekali lagi memerah otak mencari bunga-bunga bahasa. Walau bagaimanapun, program organisasi untuk tujuan Nilai Murni ini terhalang diseparuh jalan atas faktor-faktor tertentu. Oleh yang demikian, ikrar ini telah menjadi hakmilik aku sepenuhnya untuk tujuan perkongsian...kandungannya "tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas" sekiranya kita masih dibawah kategori "Pekerja Organisasi"...


Kami
Warga Kerja.....................
Dengan Ini Berikrar
Bahawasanya Kami
Berazam
Untuk Berganding Bahu, Bersatu Tenaga
Menyumbang Khidmat Menyemai Bakti
Berteraskan Semangat Jitu
Sebagai Tanda Penghargaan dan Kesyukuran
Atas Nikmat dan RahmatNYA
Bertekad
Untuk Melaksanakan
Tugas dan Tanggungjawab
Serta Rela
Memikul Amanah dan Kepercayaan
Berasaskan Komitmen Padu
Mengamalkan
Pemikiran, Perasaan dan Tindakan Positif
Atas Dasar Kesucian Hati
Sebagai Lambang Keikhlasan Sejati
Menghormati dan Mematuhi
Keperluan Garis Panduan dan Norma Organisasi
Berasaskan Prinsip Disiplin dan Moral Diri
Yang Teguh
Dan Kami Berjanji
Untuk Membina dan Memupuk
Nilai-nilai Syukur, Amanah, Ikhlas dan Disiplin
Sebagai Tunjang Kekuatan
Etika Kerja dan Budaya Kehidupan
Yang Luhur dan Murni


Sumbangan:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: