Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Tuesday, April 24, 2007

Satu Ketika Dahulu..."Back To The Future I"

Kembali ke zaman silam...
1976-1982...Babak 5...

SATU KETIKA DAHULU...

Satu ketika dahulu...
Aku dan rakan-rakan pantang berkumpulan
Bermain "Police Entry" di halaman jiran
Lelaki dan perempuan sama berkejaran
Berpeluk sakan tanpa pendam perasaan

Satu ketika dahulu...
Aku dan rakan-rakan memahat senapang
Bermain "Combat" memburu lawan
Seluruh kampung habis diserang
Akhirnya mati tertembak di dalam reban

Satu ketika dahulu...
Aku dan rakan-rakan bermain "Tikam"
Berjual-beli dibawah pohon ketapang
Kalau rugi aku balik diam-diam
Kalau untung aku beli baju raya sepasang

Satu ketika dahulu...
Aku dan rakan-rakan bermain "Galah Panjang"
Lelaki dan perempuan sama bersaingan
Tergolek terlentang didalam gelanggang
Kalah dan menang adat permainan

Satu ketika dahulu...
Aku dan rakan-rakan tak kenal kolam
Bila lapang "Lombong" jadi sasaran
Dangkal dan dalam berani diselam
Balik ke rumah dihambat rotan

Satu ketika dahulu...
Aku dan rakan-rakan bermain "Layang-layang"
Panas terik tak menjadi penghalang
Gah melayang umpama helang
Nasib tak baik terus terbang melayang

Tapi kini...
Anak-anakku bermain didalam pagar
Berpakaian lengkap dan sentiasa berselipar

Dan aku...
Hanya mampu mengimbas kenangan...


Nukilan:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: