Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Tuesday, July 3, 2007

Terima Kasih Daun Keladi...

Terima kasih saya ucapkan kepada saudara-saudari dan rakan-rakan samada yang saya kenali atau tidak kenali kerana sudi melawat dan membaca nukilan dan coretan saya. Telah lebih 2 bulan blog ini aktif dan sepanjang tempoh itu juga saya telah menerima komen-komen yang amat menggalakkan. Terima kasih.

Saya mohon maaf kerana coretan saya tidak ada yang bercirikan penulisan "ringan" yang mungkin lebih menarik minat pembaca. Inilah identiti penulisan saya sejak dahulu lagi. Corak penulisan saya terutama dibawah ikon "Back To The Future" dan Kod Kehidupan adalah bertujuan untuk kita menerokai pemikiran kita sendiri sesuai dengan "tag" blog saya.

Kebanyakan kita suka melihat gambar dan membaca bahan bacaan ringan. Boleh...tiada salahnya tetapi sekali-sekala urat-saraf minda kita perlu diransang dengan bahan pembacaan yang "membina minda". Saya cuba menerokainya...mungkin belum sampai tahap yang terbaik.

Setiap penulisan ada "energy" yang perlu disalurkan. Ini yang cuba saya ciptakan. Melalui kisah-kisah realiti kehidupan yang ditulis, kita mampu menterjemahkannya pula ke dalam segenap realiti kehidupan kita. Bukankah baik begitu?

Ramai yang tertarik dengan analogi penceritaan Kod Kehidupan. Terima kasih atas maklumbalas. Ada juga yang tersentuh dengan Puisi "Atuk" dan ada juga cuba meneka episod seterusnya dalam cerpen "Bertemu Dua Persimpangan" (maaf tak sempat lagi nak sambung episod 3).

Sempena Bulan Merdeka Ogos ini...nantikan nukilan Puisi Kemerdekaan 2007 terbaik saya semenjak saya menghasilkannya buat kali pertama dan diterbitkan di dalam Utusan Malaysia pada tahun 2003. Harap-harap tahun ini Utusan Malaysia menerima nukilan saya...tunggu...


Terima Kasih Daun Keladi
Ada Ilham Saya Akan Terus Menulis Lagi


Ucapan Terimakasih:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: