Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday, May 21, 2007

Kod Kehidupan..."Back To The Future XXX"

...Apakah yang sedang aku lakukan pada saat ini pada kod kehidupan 210507-1045-1100? Pasti aku sedang menulis. Jari-jemari, fikiran dan perasaanku bersatu menterjemahkan satu kefahaman minda yang boleh dikawal dan direncanakan.

"Back to the future"...apakah yang akan lakukan pada kod kehidupan 220507-0100-0530? Pasti mataku telah terpejam dan fikiran meneroka ke dunia luar sempadan.

Apakah yang akan aku lakukan pada kod kehidupan 220507-0531? Pasti jam locengku berbunyi dengan nada dering yang serupa dan mataku pasti terbuka dengan izinNYA.

Inilah kod kehidupan kita. Mengulangi kod rutin harian yang sama yang kita boleh jangkakan dan lalui tanpa sedar. Walaupun rutin, kod-kod ini masih berada dalam roda pusingan yang lengkap yang tidak akan lari dari kod rel perancangan.

"Back to the future" ...ya! kita boleh pastikan kod kita pada 220507-0830-1730. Kita boleh membawa diri kita terbang ke masa hadapan pada kod 210507-2245 (saat ini). Bayangkan...fikirkan...rasakan...kita pasti boleh melihat diri kita sedang berada di stesyen kerja kita dalam bentuk diri yang kita inginkan...kita boleh melihat apa yang sedang kita lakukan...kita boleh melihat diri kita secara keseluruhan...bukan daripada kacamata orang lain tetapi daripada kacamata kita sendiri...seperti MJ Fox melihat dirinya diwaktu dan detik yang berbeza...

Kita hanya "merancang"...Tuhan yang "menentukan". Kata-kata yang amat berhikmah. Kod kehidupan masa hadapan kita sedang berjalan kini..setiap saat...setiap detik dan disetiap degup jantung kita tanpa henti dan perancangan kita harus yang "terbaik" agar ianya diredhai olehNYA. Usah tersalah niat dan tindakan...kelak kod kehidupan masa hadapan kita akan dicemari "virus".

Kita harus pastikan kod masa hadapan kita berada dalam landasan yang seimbang. Samada kod kehidupan masa hadapan kita berada dalam keadaan positif atau negatif, itu bukan soalnya. Ianya adalah undang-undang alam selagi kita bernama manusia yang harus difahami secara mendalam. Setiap kod adalah saling "lengkap-melengkapi". Ianya umpama "tiada positif, tiadalah negatif", "tiada lelaki, tiadalah perempuan", tiada suka, tiadalah duka" dan "tiada jaya tanpa gagal". Segalanya ideal dalam sudut yang berbeza (bukan serupa).

Back to the future...Kod 210507-2305-Tamat


Kod Bicara Oleh:
Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: