Melodi Kehidupan


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Wednesday, May 2, 2007

Pengenalan : Koleksi Cerpen Nostalgia AB Mar, 1988-1991

Pada tahun 1988 dengan menggunakan nama pena AB Mar, aku telah menghasilkan cerpen (cerita pendek) pertama semasa aku sedang menuntut di UPM. Ingat lagi pada masa itu segalanya serba kekurangan...tiada emel, komputer dan blog seperti sekarang. Kini semuanya mudah...yang penting kita ada idea, bahan dan kreativiti untuk menulis...segalanya mudah dengan kelengkapan dan perisian terkini.

Aku terpaksa menulis tangan untuk cerpen pertama aku dahulu. Kemudian aku berikan kepada bapa saudaraku untuk dia menaip di pejabat. Itu sahajalah saluran aku pada tahun 1988..dan naskhah asal cerpen 19 tahun lalu masih lagi berada didalam simpanan aku.

Bagi pembaca blog aku yang setia...nantikan cerpen nostalgia aku yang bertajuk "BERTEMU DUA PERSIMPANGAN" dan "SURAT". Dua cerpen nostalgia yang akan aku sampaikan dalam bentuk episod/babak bersiri untuk mencetuskan "feel" pembaca. Satu Projek Novel Bertajuk "HIDUPKU MENITI JANJI" mungkin akan aku sampaikan dalam bentuk yang lain pula.

Nantikan babak-babak seterusnya...

Zamer Rizal Osman @ ZoRrO
Bandar Kinrara, Puchong

No comments: